The Bloody Honkies recensie

De Diepte Interview

Claw Boys Claw
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

De Straaljagers
Claw Boys Claw
Intro voorpagina:
De laatste tijd kwam steeds meer in het nieuws dat Claw boys claw een doorstart aan het maken is. Dat een nieuw album over een paar maanden uitkomt. Dat ze alvast aan het toeren zijn. En de berichten waren dat het nog steeds een lekkere liveband is. Zaterdag 8 december speelden ze in het Patronaat.

Claw Boys Claw recensie

Roots of heaven IX
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Storybox
Danni Leigh
NoBlues
Dolorean
Shannon Lyon
Ian Siegal
Califone
Lucinda Williams
Nathan Hamilton § band
Intro voorpagina:
De negende editie alweer van Roots of Heaven in het Haarlemse Patronaat. Wederom met negen soorten americana of afgeleiden daarvan. Met als grote naam Lucinda Williams en als grote verrassing NoBlues. Met solo artiesten met humor, en tamelijk grote bands.

Roots of heaven IX recensie

Beth Hart september 2007
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Wies
Beth Hart
Intro voorpagina:
Beth Hart is een stoer wijf met een prachtige stem die zowel in haar teksten als tussen de nummers door ontzettend open praat en zingt over alles wat maar in haar hoofd op komt. Voeg daarbij drie zeer goede muzikanten, en je hebt een bijzondere avond.

Beth Hart recensie

Savage Garage Trash Fest september 2007
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Delaney Davidson
Sixtyniners
Mark Sultan a.k.a. BBQ
T–99
Savage Garage Trash Fest recensie

Arno Hintjens
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Arno Hintjens
Arno fotoverslag

Wegens ziekte geen fotograaf mee, maar wel haar camera mogen lenen, ofwel: de foto’s zijn ook van mij.

Loudroom - Crystal Pistol
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Jack Molton Distortion
Crystal Pistol
Abe Diddy and the Krautboys
Crystal Pistol recensie

Sleazefest 2007
Verslag voor 3voor12/Amsterdam.

Yeah!
Thuth
Pussycat Kill Kill Kill
The Bucket Boyz
The Black Pages
T–99
Das Aldi Combo
Sleazefest deel I
Sleazefest deel II

Zita Swoon
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Zita Swoon
Zita Swoon recensie

And you will know us by the trail of dead
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Novastrike
And you will know us by the trail of dead recensie

Wishbone Ash
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Mamilla
Wishbone Ash
Wishbone Ash recensie

Parkhof Open Air 2007.
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

Outer Space Overdose
Heifer
Nebula
69 Charger
Parkhof Open Air deel I
Parkhof Open Air deel II

Met meerdere personen geschreven, hieronder zoals ik het heb ingeleverd:

Op zaterdag 7–7–7 was er weer een Parkhof Open Air Festival. Ditmaal met drie buitenpodia: Mainstage, Legio Regio Stage en het Sonic/Loudroom stage, waarbij de line-up van het laatste podium was verzorgd door Sonic Rendezvous en Sicco Undertow. Het dj podium was dit jaar binnen. Gelukkig voor diegene die meer van het bandjes kijken houden bleef het (op een miezertje na) de hele dag droog.

Een uur later dan gepland werd geopend door het Alkmaarse Outer Space Overdose op de mainstage. Zelf noemen ze hun muziek: ‘Next Generation Industrial Glam Rock’ , het is een typische gothic band die wel heel erg goed heeft opgelet bij Marilyn Manson. Ze bestaan uit een ouderwetse drumcomputer, de baslijnen van hun voormalig bassist op tape, een zanger, een gitarist en een toetsenist die af en toe nog een handje richting de theremin wapperde. Hoewel de liefhebbers van het genre wel blij met ze waren, lieten ze geen grote indruk achter.

Op het Sonic/Loudroom podium openden het uit Sydney, Australië afkomstige Heifer. Een goede alternatieve metal band. Denk in de richting van Tool, Helmet en System of the Down. Bassist droeg een t-shirt van Crass. Er is weinig aan te merken op deze band, het was hard, strak, afwisselend, kortom erg prettig. Enige minpunt was de zanger die het schorre brullen en fluisteren goed onder de knie heeft maar het zingen helaas niet, dat verzande af en toe in geschreeuw. Z'n performance met een plakkaat verf op z'n hoofd en wijd open gesperde ogen maakte weer een hoop goed.

De zanger van Heifer vertelde tijdens het optreden dat ze ook bezig waren met een kleine prisontour in Duitsland. En dat hij nu echt vast van plan is om nooit in de gevangenis terecht te komen. Een toevallig gesprekje met de drummer voor het optreden gaf iets meer informatie. Het was erg leuk om te doen, de gevangenen zaten te swingen en op hun dijen slaand op hun stoelen. Ze moesten tijdens het optreden blijven zitten. Ondanks dat Heifer natuurlijk niet de smaak is van alle gevangenen, vonden ze het allemaal fantastisch. Ze hebben blijkbaar zo weinig vertier dat een snoeiharde band als Heifer ook hiphop en schlager liefhebbers uit hun dak kan laten gaan. Na het optreden kwamen een hoop gevangenen nog even op het podium om ze uitgebreid te bedanken.

Verder met Parkhof, op het Mainstage speelde het uit Los Angeles afkomstige Nebula. Nebula is een afsplitsing van de stonerband Fu Manchu. Nu spelen ze meer psychedelische sixties rock dan stoner. Het geluid stond helaas niet helemaal lekker afgesteld; te harde bas en te zachte zang. En dat terwijl de zanger best een fijne schorre stem had. Verder waren het duidelijk drie doorgewinterde goede muzikanten op het podium. Af en toe deden ze een beetje denken aan Led Zeppelin. Ze hobbelde lekker strak door hun set heen, alleen wat veel ielepiele en wah wah pedaal solootjes.

Terug naar het Sonic/Loudroom podium voor 69 Charger uit Eindhoven. Ze kwamen wat laat aan, maar 5 minuten om op te bouwen en te beginnen ging makkelijk volgens de heren. Ik denk dat dat toch een beetje tegenviel, ze hadden wat lange pauzes tussen de nummers om te stemmen, aan de drummer te vragen wat het volgende nummer was, en om het bierpeil in hun bloed wat omhoog te brengen. Volgens de zanger werden ze daar beter van. Verder zijn het gewoon erg relaxte gasten die stevige garagerock/rock 'n roll spelen. Strak, snel en lekker. Halverwege riep de zanger dat hij dacht dat ze op dat moment voorliepen in plaats van achter, en het leek dan ook een wel erg kort setje.

Daarna via de Patjepeeérs en de Bloody Honkies (zie verslag van anderen) richting de Odeon waar de afterparty was met de dj's Fatboy § Slim. In een bomvolle erg gezellige Odeon draaiden de heren alles. Van de jaren '60 tot nu. Van obscuur tot bekend, van André Hazes tot Nine Inch Nails, van Boney M tot Mötorhead, van The Sonics tot 'shoot your shot' van Divine. Kortom, dat was een prettige afsluiter voor een fijne muziek dag.

Heavy Trash.
Verslag voor 3voor12/Noord–Holland.

The Sgeurvreters